ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ

Ομοιοπαθητική Εσπερίδα του Συλλόγου Φίλων Ομοιοπαθητικής Ιατρικής

Κατηγορίες: Σύλλογος Φίλων Ομοιοπαθητικής
Εικόνα Άρθρου

Ομοιοπαθητική Εσπερίδα του Συλλόγου Φίλων Ομοιοπαθητικής Ιατρικής

Ομοιοπαθητική Εσπερίδα του Συλλόγου Φίλων Ομοιοπαθητικής Ιατρικής

ΤΕΤΑΡΤΗ 27.09.2006
Αγαπητοί φίλοι
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εσπερίδα που είχαμε συνδιοργανώσει με το Απολλώνιο Πολιτιστικό Κέντρο (Ωδείο) στην πλατεία Βικτωρίας, όχι απλώς και μόνο λόγω του αριθμού των συμμετεχόντων, αλλά κυρίως για την ενεργή συμμετοχή τους στην συζήτηση που ακολούθησε, είτε με ερωτήσεις διευκρινιστικές, προς όλους τους ομιλητές, είτε με αιτήματα περαιτέρω ανάπτυξης των θεμάτων που τους ενδιέφεραν, από τον κύριο ομιλητή της συνάντησης. Είχε φθάσει περίπου 11 η ώρα το βράδυ και ... δεν έλεγαν να φύγουν!!!

Η συνάντηση άνοιξε με έναν σύντομο χαιρετισμό «καλωσορίσματος» από την Πρόεδρο του ΣΦΟΙ και συνεχίστηκε με χαιρετισμό και σύντομη αλλά άκρως κατατοπιστική εισήγηση σχετικά με το Ομοιοπαθητικό Φάρμακο, την σύσταση του, την παρασκευή του και την επίδραση του, από τον Φαρμακοποιό, πιστό φίλο και αρωγό του Συλλόγου μας κο Γιώργο Παπαϊωάννου, Διευθυντή του περιοδικού «Ομοιοπαθητική Ιατρική». Ακολούθησε μια κάπως εκτενέστερη εισήγηση από την Πρόεδρο του ΣΦΟΙ και ο χαιρετισμός και η εισήγηση του Προέδρου της Ελληνικής Εταιρείας Ομοιοπαθητικής Ιατρικής ιατρού και επίσης πολύ καλού φίβου και αρωγού των δραστηριοτήτων του ΣΦΟΙ κου Κωνσταντίνου Τσιτινίδη, αναφορικά με την πορεία της Ομοιοπαθητικής Ιατρικής στην Ευρώπη και την χώρα μας Στη συνέχεια δόθηκε ο λόγος στον γιατρό κο Νικόλαο Κορακίτη ο οποίος τόσο πολύ συνάρπασε με την γλαφυρότητα και την αμεσότητα του λόγου του, που πήγαζε από την άρτια επιστημονική και φιλοσοφική εμβάθυνση του στην Ομοιοπαθητική Ιατρική, που οι παριστάμενοι ακροατές δεν ήθελαν να αποχωρήσουν μετά το πέρας της ομιλίας του!!! Στο διάλειμμα του έγινε έπαιξε πιάνο ο πατήρ Ελευθέριος Κουμασίδης (Αγκίστρι Αίγινας) μαθητής του Απολλώνιου Ωδείου, ο οποίος με πολύ προσωπικό τρόπο ερμήνευσε, με γλυκύτητα, έργα του Κβώντ Ντεμπισύ και του Ερίκ Σατί.

Στο τέλος της όλης εκδήλωσης μοιράστηκαν διάφορα δώρα στους φίβους που συμμετείχαν στην πρώτη αυτή συνάντηση γιατρών και ενδιαφερομένων για την Ομοιοπαθητική Ιατρική, προσφορά του Φαρμακείου Κορρέ, της εταιρείας Medicum - Γ. Παπαϊωάννου και ΣΙΑ και της εταιρείας Panax-Quest, τους οποίους ευχαριστούμε όβως ιδιαιτέρως αφού πάντοτε με προθυμία ανταποκρίνονται στις αιτήσεις μας και δίνουν ένα πολύ ευπρόσδεκτο «παρόν» σε όλες μας τις εκδηλώσεις.

Σας υπενθυμίζουμε ότι η επόμενη αντίστοιχη συνάντηση έχει προγραμματιστεί για τις 8 Δεκεμβρίου, ημέρα Παρασκευή, 7.30 μ.μ. στον ειδικά διαμορφωμένο, για τέτοιου είδους εκδηβώσεις, φιλόξενο χώρο (πατάρι) του εξειδικευμένου σε εκδόσεις Ομοιοπαθητικών Συγγραμμάτων Βιβλιοπωλείου Πύρινος Κόσμος, Ιπποκράτους και Σόλωνος γωνία.

Χαιρετισμός της Προέδρου του ΣΦΟΙ

Καλησπέρα σας
Πάτερ Ευλογείτε και σας ευχαριστούμε πολύ για την συμμετοχή σας αλλά και για την προθυμία σας να εμπλουτίσετε την αποψινή μας συνάντηση με μουσικό διάλειμμα.
Χριστίνα Δέβιου, σε ευχαριστούμε πάρα πολύ για την όλη προσφορά σου και στήριξη του Συλλόγου μας, αλλά και όλως ιδιαιτέρως για την ανιδιοτελή παραχώρηση αυτού του όμορφου χώρου και την άψογη συνεργασία μας στην διοργάνωση της όλης εκδήβωσης.

Αγαπητοί φίλοι
Θα ξεκινήσουμε την σημερινή μας συνάντηση, απευθύνοντάς σας ένα συνειδητό και μεγάλο ευχαριστώ, γιατί με την παρουσία σας, επιβεβαιώνεται το θετικό των ανιδιοτελών προσπαθειών μας να υποστηρίξουμε και να διαδώσουμε την Ομοιοπαθητική Ιατρική.

Το πρόγραμμα θα εξελιχθεί ως εξής:
Χαιρετισμοί και συνοπτική παρουσίαση της Ιστορίας της Ομοιο-παθητικής Ιατρικής στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στην Ελλάδα, από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρείας Ομοιοπαθητικής Ιατρικής (ΕΕΟΙ), κο Κωνσταντίνο Τσιτινίδη.
Χαιρετισμός και εισήγηση σχετικά με το Ομοιοπαθητικό Φάρμακο από τον Γ. Παπαϊωάννου.

Χαιρετισμός και Εισήγηση από την Πρόεδρο του Συλλόγου των Φίλων της Ομοιοπαθητικής Ιατρικής (ΣΦΟΙ) κα Αμαλία Κάτσου. Θα ακολουθήσει ένα μικρό μουσικό διάλειμμα με τον π. Ελευθέριο Κουμασίδη, έτσι ώστε να χαλαρώσουμε στο σώμα, να γαληνέψουμε στην ψυχή και να δημιουργήσουμε κατάσταση ανάτασης στο πνεύμα μας, για να μπορέσουμε το δυνατόν καλύτερα, να συγκεντρωθούμε σε αυτά που θα μας αναπτύξει, ο ιατρός και «καρδιακός» φίλος κος Νίκος Κορακίτης. Στη συνέχεια θα έρθει η σειρά της δικής σας συμμετοχής, με ερωτήσεις, τοποθετήσεις, διευκρινήσεις και γενικά, με ότι θέλει ο εαυτός σας να εκφράσει, σχετικά με το θέμα αυτό.

Εισήγηση της Προέδρου του ΣΦΟΙ

Θα ξεκινήσω την εκδίπλωση των σκέψεων μου, με μια ... εξομολόγηση: Σήμερα το πρωί, που έγραφα αυτόν τον πρόλογο, και είδα ότι θα έπρεπε ο καθένας εκ των ομιβητών να αναφερθεί «εν συντομία» στο θέμα του, αφού είμαστε «αναγκασμένοι» από τις συνθήκες εγκλωβισμού στην καθημερινότητα, με τις πάμπολες απασχολήσεις (χρήσιμες και άχρηστες) να αφιερώσουμε όλοι μας από «λίγο» μόνο χρόνο σε ένα θέμα που, για εμάς που ανήκουμε στην «παρέα» των Ομοιοπαθητικών, είναι κυριολεκτικά ΘΕΜΑ ΖΩΗΣ, στενοχωρήθηκα πολύ και διερωτήθηκα: θα καταφέρουμε άραγε ο καθένας μας, να ξεφύγουμε κάποτε από αυτό το βασανιστικό κατακερματισμένο μαγγανοπήγαδο της καθημερινότητας, ώστε να μπορέσουμε να ασχοληθούμε περισσότερο με τον ΙΔΙΟ ΜΑΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ και όχι «με τα περί του εαυτού μας», όπως κάνουμε συνέχεια, και έτσι να εμβαθύνουμε «στα του εαυτού μας» να δούμε την ομορφιά και την αρμονία του όντος μας και την συμμετοχή του στην όλη Δημιουργία, έννοιες και καταστάσεις ξεχασμένες από τους περισσότερους των ανθρώπων;

Εχουμε πει και άλλες φορές ότι ένας μεγάλος 'Ελληνας Δάσκαλος της Αλήθειας, που έφυγε πριν από 14 χρόνια περίπου από τον κόσμο τούτο έλεγε: Αν θέλετε να βοηθήσετε τον συνάνθρωπο σας Ελεείστε τον, ελεείστε τον όμως σωστά! Και ξέρετε πως; Καθοδηγώντας τον στην Αλήθεια. Η πιο μεγάλη μορφή ελεημοσύνης είναι να δώσετε στον συνάνθρωπο σας, την Αλήθεια. Και στο κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο είναι καταγεγραμμένο ότι: «Γνώσεστε την Αλήθεια και η Αλήθεια ελευθερώσει υμάς».

Στη συνέχεια η ομιλήτρια αναφέρθηκε στον ορισμό της Υγείας και στο πως αντιβαμβάνονται το ανθρώπινο όν, από αυτής της πλευράς ο Παγκόσμιος Οργανισμός της Υγείας, ο Ιπποκράτης ο Χάνεμαν και ο Γιώργος Βυθούλκας (θέματα που έχουν παρουσιαστεί επανειλημμένα, από την στήλη αυτή) και η σύνδεσή τους με την ποιότητα ζωής και την ατομική και συλλογική ελευθερία και κατέληξε: επομένως είναι ή δεν είναι εμφανές ότι η Κλασική Ομοιοπαθητική Ιατρική, όπως έχει σήμερα διαμορφωθεί, κινείται μέσα σε αυτά τα πλαίσια της Αλήθειας και κατά συνέπεια της Ελεημοσύνης προς τον συνάνθρωπο μας υπό το πρίσμα που μόλις προαναφέραμε;

Και αφού η Ομοιοπαθητική Ιατρική, ασκείται σε όλη την υφήλιο, μπορούμε να πούμε χωρίς να θεωρηθεί ότι υπερβάβουμε, ότι κινείται, στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ελεημοσύνης προς το ανθρώπινο όν.

Για να συμβάβουμε και εμείς σε αυτό το Εργο, της προσφοράς της Αλήθειας και της τρισεπίπεδης Ελεημοσύνης προς τον συνάνθρωπο μας, ξεκινήσαμε την διοργάνωση συναντήσεων ιατρών και ενδιαφερομένων για την Κλασική Ομοιοπαθητική Ιατρική ώστε να την γνωρίσουν αυτοί που τυχόν δεν την ξέρουν, ή στην καλύτερη γνώση της από αυτούς που την έχουν ήδη γνωρίσει και ευεργετηθεί από αυτήν.

Ειδικότερα περί Εναλλακτικών μορφών θεραπείας και Ομοιοπαθητικής

Οι προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μια ολοκληρωμένη έκφρα-ση της υγείας είναι συνδεδεμένες με την ενθάρρυνση του συνδυασμού εναλλακτικής ιατρικής ή συμπληρωματικής ιατρικής με την συμβατική, ώστε να αυξηθεί η πρόσβαση των πολιτών σε θεραπείες όπως ο βελονισμός, η ομοιοπαθητική, η φυτοθεραπεία, η οστεοπαθητική και άλλες .Σκοπός μιας τέτοιας προσέγγισης είναι να αυξηθεί η δυνατότητα έρευνας και σε άλλες μορφές θεραπευτικής ώστε αυτές να χρησιμοποιούνται με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.

Όλη μας η ζωή έχει κατακερματιστεί σε τέτοιο βαθμό, που έχουμε απολέσει την ικανότητα να βλέπουμε τα πράγματα σαν σύνολο καθώς και την ικανότητα να καταλαβαίνουμε τη σημασία της ισορροπίας και της αρμονίας σε όλες τις εκφράσεις του περιβάλλοντός μας.

Γι' αυτό έχει πλέον εκφραστεί επιτακτικά η ανάγκη, σε παγκόσμιο επίπεδο, ο ιατρικός επιστημονικός κόσμος (μερικοί τον αποκαλούν το ιατρικό κατεστημένο) να κοιτάξει τα πράγματα από ένα πιο ολιστικό τρόπο. Δεν έχουμε πλέον την πολυτέλεια, σαν ανθρωπότητα, να παραβλέπουμε και μερικές φορές ακόμη και να αντιμαχόμεθα, τις πολύτιμες γνώσεις των παραδοσιακών θεραπειών και προσεγγίσεων, αφού μπορούν να μας φανούν τόσο χρήσιμες.

Από την ενασχόληση μας με την Ομοιοπαθητική Ιατρική από το 1970, μπορούμε να πούμε ότι είναι συγκλονιστικό το πώς οι περί την Ιατρική και το Φάρμακο επιστημονικές και βιομηχανικές κοινότητες ήτανε αλλά ακόμη και σήμερα, έστω κάπως λιγότερο, είναι τόσο άκαμπτες συς απόψεις τους για τα θέματα αυτά.

Κατά συνέπειαν, εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τους ανθρώπους σαν μηχανές, σαν τεχνολογικές οντότητες που είναι ίδιες μεταξύ τους, παραγνωρίζοντας την Αλήθεια ότι κάθε άνθρωπος έχει δική του ιδιαίτερη προσωπικότητα, η οποία είναι ανόμοιος με την του άλλου, ακόμη και αν δύο άνθρωποι ανήκουν στην αυτή φυλή και το αυτό γένος. Έχουμε χάσει, σαν ανθρωπότητα, πάρα πολλά παραγνωρίζοντας αυτή την προσέγγιση.

Γιατί φαίνεται περίεργο και είναι τόσο αμφιλεγόμενο το να λες ότι είμαστε φτιαγμένοι από μυαλό, ψυχή και σώμα, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του το καθένα από αυτά και όχι μόνο από σώμα;

Αυτό που θάπρεπε να τους ενδιαφέρει είναι πως υπάρχουν άνθρωποι, και μάλιστα οι περισσότεροι πάνω στον πλανήτη μας, ακόμη και σήμερα, που παρά την τόσο μεγάλη τεχνολογική πρόοδο, ιδίως του δυτικού πολιτισμού, υποφέρουν χωρίς λόγο. Πως μπορεί, το μεγαλύτερο μέρος της σχετικής με την υγεία του ανθρώπου επιστημονικής κοινότητας, να το γνωρίζει και να το αποδέχεται όταν ξέρει, και ας μην το παραδέχεται φανερά, ότι υπάρχουν και άλλα μέσα, εκτός από τα συμβατικά, ώστε να μπορέσουν να βοηθηθούν;

Εχει αποδειχθεί πλέον ότι η ανθρωπότητα έχει χάσει πολλά αγνοώντας υς παραδοσιακές, δοκιμασμένες τεχνικές των Αρχαίων Ελλήνων, των Ινδών, των Κινέζων, των Αιγυπτίων κα. που χρησιμοποιούνται εδώ και 8.000 χρόνια και βασίζονται στην κατανόηση της θέσης του ανθρώπου στο σύμπαν και στην απαραίτητη ύπαρξη της αρμονίας του σε σχέση με αυτό.

Αν μπορούν να γιατρεύονται οι άνθρωποι χωρίς να υποβάλλονται σε όλες αυτές τις πανάκριβες και αρκετές φορές αναποτελεσματικές και ακόμη χειρότερα, καταστροφικές για την Ζωή τους εντατικές θεραπείες, αν φυσικά διασφαλιστεί ότι πληρούν τις απαραίτητες επιστημονικές προϋποθέσεις, γιατί να μην γίνεται;;;. Στο σημείο αυτό δεν θέλουμε να παραβλέψουμε να τονίσουμε, ότι η σύγχρονη δυτική ιατρική έχει παράξει τεράστια οφέλη, προς αυτή την κατεύθυνση. Πολλοί από εμάς δεν θα ήμασταν στην ζωή, αν δεν υπήρχε.

Εχει καλλιεργηθεί η εντύπωση σε αρκετούς ανθρώπους ότι η συμβατική ιατρική έχει απάντηση στα πάντα. Στην πραγματικότητα όμως, δεν είναι έτσι. Μπορεί να είναι περισσότερο πολύτιμη στην αντιμετώπιση χρόνιων καταστάσεων μια ολιστική προσέγγιση, που χρησιμοποιεί τις καλύτερες από τις παραδοσιακές πρακτικές, με επιστημονικό τρόπο, αφού κάποιες από αυτές τις χρόνιες καταστάσεις είναι δημιουργημένες από τον ίδιο τον άνθρωπο, οι αλλεργίες, το άσθμα και τα εκζέματα.

Με την συμβατική ιατρική έχουμε, δυστυχώς, μετατοπίσει την έμφαση από την πρόληψη των προβλημάτων στην φαινομενική διόρθωση της ζημιάς που έχει ήδη επέλθει.

Σε αυτό έχουν συμβάλλει και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης με την Διαφήμιση, και γι αυτό οι άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι ευκολότερο να διορθώσεις κάτι γρήγορα, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει ότι με αυτόν τον τρόπο απλώς κατευνάζεις τα συμπτώματα και δεν παλεύειε τη ρίζα του προβλήματος. Δεν μπορώ να καταλάβω, τι είναι αυτό που έχει κάνει τους ανθρώπους να αδιαφορούν για την πρόληψη και να εστιάζονται στην καταστολή.

Φαντάζομαι ότι η ιδέα του να μπορείς να πάρεις ένα χάπι, που ισχυρίζεται όχι θα σου λύσει το πρόβλημα, χωρίς να χρειαστεί να κάνεις κάτι παραπάνω, είναι πολύ ελκυστική, αφού είναι ο εύκολος τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος γιατί έτσι θα αποφύγεις την σωματική άσκηση ή την δίαιτα ή την εγκράτεια ή κάτι παρόμοιο. Ελάχιστοι είναι αυτοί, που μέχρι και σήμερα ανησυχούν για το ότι μπαίνει στο πιάτο τους, παρά τα πολλαπλά μηνύματα κατά μιας τέτοιας πρακτικής, ακόμη και από την συμβατική ιατρική.

Κωφεύουν, λες ηθελημένα, στην επιβεβαιωμένη αλήθεια ότι όταν παίρνεις πολλά αντιβιοτικά ή τρως πολλά τρόφιμα που περιέχουν αντιβιοτικά, οι αρνητικές συνέπειες σίγουρα θα εμφανιστούν μακροπρόθεσμα.

Σύμφωνα με την νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι τρεις, προς το παρόν, οι αναγνωρισμένες μορφές Εναλλακτικής Ιατρικής, η Ομοιοπαθητική, ο Βελονισμός και η Βοτανοθεραπεία.

Όσον αφορά την Ομοιοπαθητική πολλά λέγονται για το φαινόμενο του «placebo», της εικονικής δηλαδή επίδρασης του Ομοιοπαθητικού φαρμάκου, λόγω ... αυτοεπηρεασμού. Αλλά μπορεί να ισχύει κάτι τέτοιο όταν η Ομοιοπαθηυκή έχει καταπληκτικά αποτελέσματα στην παιδιατρική; Επίσης έχει καταπληκτικά αποτελέσματα και στην κτηνιατρική, στα ζώα Φάρμας, τα οποία αποδεικνύονται πολύ καλύτερα, ενώ ταυτόχρονα, μειώνει δραστικά τα κτηνιατρικά έξοδα, πράγμα πολύτιμο για μια παραγωγική μονάδα.

Το μη υλιστικό μοντέλο υγείας που έχει ήδη προταθεί στην Αγγλία, με πρωτοβουλία του Πρίγκιπα Καρόλου, πιστού οπαδού της Ομοιοπαθητικής Ιατρικής, όπου οι άνθρωποι καλούνται με απλούς και εύκολους τρόπους να γνωρίσουν έναν διαφορετικό τρόπο ανυμετώπισης τηε ζωήε, μπορεί να αποκτήσει εξαιρετική σημασία, για όλο τον δυτικό πολιτισμό.

Η συμπληρωματική ιατρική είναι μόνο ένα μέρος της ολιστικής προσέγγισης του θέματος «υγεία» αφού υπάρχουν και άλλοι παράγοντεε που την επιβαρύνουν, όπως οι δυσμενείες συνέπειες της μόλυνσης, η εξάρτηση μας από το αυτοκίνητο, ο χωροταξικός σχεδιασμός που αποθαρρύνει το περπάτημα, το «ετοιματζίδικο» φαγητό και ο εν γένει τρόπος διατροφής μας.

Ο αείμνηστος Μπαζέος έλεγε συχνότατα: Είμαστε αυτό που τρώμε. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι μπαίνουμε σε τόσο κόπο για να φροντίσουμε την διατροφή του οποιουδήποτε κατοικίδιου ζώου έχουμε, και όλοι ξέρουμε πόσο πολύ φροντίζουν την διατροφή στα άλογα κούρσας, ώστε να αποδώσουν τα μέγιστα και ξεχνάμε ότι το ίδιο πρέπει να κάνουμε και για τον εαυτό μαε.

Αυτό είναι ένα άλλο παράδειγμα για το πόσο κατακερματισμένος είναι στην δράση και στην σκέψη του ο σύγχρονος κόσμος. Ασχολείσαι με ένα τμήμα αντί να βλέπει όλη την εικόνα, της οποίας μέρος πρέπει να είναι όλες οι δράσεις του. Πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο της εναλλακτικής Ιατρικής, να δίδονται επίσημες άδειες και να υπάρχουν κανονισμοί.

Παραμένει μια τεράστια πρόκληση να προσπαθείς να βγεις από την πεπατημένη και να σπάσεις τις παλιές συνήθειες χρόνων. Σε αυτή την προσπάθεια των ιατρών που ασκούν, κατά προτεραιότητα, την μη συμβαυκή ιατρική, είναι απαραίτητη η συμμετοχή των ενδιαφερομένων, οι οποίοι αναζητούν πρόσβαση σε εναλλακτικές μορφές θεραπείας και εν προκειμένω της Ομοιοπαθητικής, η οποία είναι ασφαλέστερη από την συμβατική αλλά και πολύ οικονομικότερη, η οποία όμως δεν προσφέρεται από το ΕΣΥ, αλλά πρέπει κάποια στιγμή και αυτό να αλλάξει.

Είναι δύσκολο να πείσεις, τα με την υγεία ασχολούμενα επαγγελματικά κατεστημένα πως: είναι εύκολο να συζητάς για το δικαίωμα της επιλογής, αλλά αυτό που πρέπει να κάνουν πραγματικά, είναι όχι απλώς φιλοσοφικά να το αποδέχονται, αλλά στην πράξη και ιδίως νομοθετικά να επιτρέψουν να δοθεί στον πολίτη το δικαίωμα, να επιλέγει.

Επειδή υπάρχει ακριβώς αυτό το ρεύμα της αναζήτησης ασφαλέστερων και οικονομικότερων μεθόδων θεραπείας, το πεδίο ελκύει και μια σειρά επαγγελματιών -πρακτικών αλλά δυστυχών και ιατρών, οι οποίοι ενδιαφέρονται περισσότερο για το πως να βγάλουν γρήγορο χρήμα, παρά για το πώς να βοηθήσουν τους ασθενείς τους. Έχει δηλαδή στον χώρο (όπως και σε όλους τους χώρους χωρίς εξαίρεση) εμφανισθεί και ο «τσαρλατανισμός» που είναι υπεύθυνος σε μεγάλο βαθμό για τον αρνητισμό, προς την Ομοιοπαθητική, από τον επιστημονικό ιατρικό κόσμο.

Δεν είναι εύκολο να περνάς κάποιο μήνυμα, όταν υπάρχουν ΜΜΕ που εξευτελίζουν όλα τα θέματα.Όσο πιο πολύ επιστημονικά αναπτύσσεται ο χώρος αυτός, τόσο περισσότερο οι «κομπογιαννήτες» θα τίθενται .. .«εκτός γηπέδου» και ο αρνητισμός θα μειώνεται. Οι προσπάθειές μας, σαν την σημερινή, απευθύνονται και προς την επίτευξη αυτών των στόχων.

Ο Αρίσταρχος έλεγε: Είναι πολύ καλύτερο να συμβάλεις έστω και με κάτι λίγο, παρά να συμβάλεις καθόλου. Και ο Καζαντζάκης κάπου στην Ασκητική του λέει:

Εγώ θα προσπαθήσω να αλλάξω τον κόσμο, αλλά αν ο κόσμος δεν αλλάξει, δεν θα φταίω εγώ. Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας και την υπομονή σας.

Τομείς της Ομοιοπαθητικής Ιατρικής σε Παγκόσμιο Επίπεδο:

  • Αποδείξεις Φαρμάκων
  • Βασική έρευνα.
  • Κλινική έρευνα
  • Χάραξη Πολιτικής αναφορικά με την Ομοιοπαθητική και τους στόχους της.
  • Επιστημονική τεκμηρίωση
  • Εκπαίδευση. Βασικές σπουδές - Επιμόρφωση
  • Κτηνιατρική Ομοιοπαθητική Ιατρική.
  • Οδοντιατρική Ομοιοπαθητική Ιατρική
  • Φαρμακολογία Ομοιοπαθητικής
  • Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Φίλων / Ασθενών Ομοιοπαθητικής Ιατρικής.




  • -